Leveransvillkor & Returrätt
Leveransvillkor
På Socks Store vet vi hur viktigt det är med kort leveranstid. Därför lovar vi att skicka din beställning enligt din fraktprioritet som du väljer under köpet. Så fort du bekräftat din beställning får du en bekräftelse via e-post med en faktura, samt information om din beställning och ditt spårningsnummer. Du kan nu spåra ditt paket tills det når dig. En kopia av ditt spårningsnummer skickas även till din mobil som ett SMS. Därför rekommenderar vi att kunderna alltid anger sitt mobilnummer när de handlar i Socks Stores webbbutik.
Oftast levererar vi paketet till din dörr. Om det tar mer än 5 arbetsdagar rekommenderar vi att du anmäler oss. Ibland kan ditt paket komma fram till närmaste utlämningsställe om paketet är riktigt stort, då får du ett sms med information om ditt paket och var det kan hämtas.
Ångerrätt
Rätten att returnera en vara gäller i 30 dagar. Första dagen räknas som regel från den dag du får din produkt eller din första leverans. Inom denna tidsperiod har ni alla rätt att informera oss och returnera paketet. På grund av hygienproblem, accepterar vi inte returen om
1. originalförpackningen är öppnad.
2. produkten används.
3. produkten returneras inte i originalförpackning.
För att avbryta beställningen
Innan tidsfristen går ut på returperioden måste varorna du fått skickas tillbaka till Socks Store. För din säkerhet bör du spara ditt kvitto från postkontoret, som hänvisar till returfraktinformationen. Du måste ange om du vill ha en liknande produkt, eller återbetalning av dina pengar. Om du väljer en återbetalning får du inte tillbaka fraktkostnaderna om
1. produkten är inte defekt från början.
2. produkten är inte skadad under frakten.
3. produkten är skadad under returen.
När Socks Store ersätter produkten kommer paketet att skickas inom tre arbetsdagar. Om produkten inte finns i lager kommer dina pengar att återbetalas.
Vänligen returnera varorna till:
Strumpor butik
Södra Långebergsgatan 20
436 32 Askim
Sverige
E-post: info@socksstore.se